söndag 27 november 2011

Första Advent

Snögubben "Lill-Gärd"

Vilken härlig dag! Jag vaknade upp bredvid världens vackraste man, som stiger upp å ler jättestort å pekar mot fönstret. Jag sätter mig upp i sängen å drar undan gardinen för sovrumsfönstret - Jorden är vit! Å i luften far det vita flingor över allt, Det snöar!
Jag jublar och kastar mig upp ur sängen, på med kläder och ut i snön! Skapar vinterns första (absolut inte sista!) snögubbe å dricker lite varm saft i snön. Tänk vad fint, första snön kom på första advent. Egentligen precis som önskat! När förra vintern tog slut, den som var så rackarns lång, önskade jag att den här vintern skulle komma lagom till första advent och försvinna igen i slutet av februari. Tror ni det håller? :)

Sjunger på den här hela dagen :)
Adventstid
Svensk adventspsalm från 1900-talet
Text & musik: Carl Bertil Agnestig

Adventstid kom till mitt ensamma hus;
jag sätter i staken ett sparat ljus.
Något skall ske bortom frostig advent;
jag väntar en gåva, som Herren sänt.

Den gåvan är av ett helt annat slag
än gåvor vi ger till varann´ var dag.
Öppna din tillstängda dörr i ditt hus.
Så lyser i mörkret ett litet ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar