måndag 8 juni 2009

Matprat

Mat har blitt en jobbig del av min vardag. Äta eller inte äta. Äta eller ätas. Äta... Jag tycker det är jobbigt med mat. Jag äter, oroa er inte! Men det är just det, jag äter gärna mer än vad jag behöver eller så går jag på en hyper-diet där man har jättemycket restriktioner å knappt får äta nåt. Men, well, nu äre slut på det. Igår och idag går jag en utrensningskur som heter GO, jag äter en chokladsmakande sörja var tredje timma 5 gånger om dagen i två dagar. Så ska man dricka 2 å en halv liter vatten oxå, kirrat. Från och med onsdag är jag en hälsosamm kvinna med rutiner i mitt liv. Jag ska börja kliva upp halv åtta (sluta skratta nu, jag är seriös!), ta promenad på en halvtimma, äta frukost. Under dagen ska jag sen äta lunch kl 12, mellanmål (Frukt eller morot) vid tre å middag vid halv sex. Punkt. Blir jag kvällssugen på nåt så blire en morot eller en näve groddar.

Jag tycker ju om hälsosam mat egentligen, det är disciplinen som är det svåra. Att äta regelbundet så det plötsliga suget inte kommer. Jag tycker inte om överdrivet fet mat och jag är ingen torsk på läsk. Jag tycker bättre om riktigt grovt bröd än vitt osv. Så nu blire ändring. Discinplin och ändring.
Mat är gott, mat är nyttigt och mat är bra.

4 kommentarer:

  1. Go Ida, jach puschar dig så mycket jag kan.

    SvaraRadera
  2. Tack min vän i världen! Det behövs nog massor av push!

    SvaraRadera
  3. du är så bra så de ska nog gå bra ida. mig har du ju i luren mellan 2-6 timmar av din vakna tid på dygnet & jag psuchar dej med hur mycket som helst! kanske kan lära mig lite jag med, när jag låtit de sjunka in. haha ! <3

    SvaraRadera
  4. Haha tack Anna. Ja vi är helt galna som pratar i telen så mycket, tur som fan vi har halebop eller hur?!
    Låt det sjunka in. Det kommer. Med hjälp av chips gåre nog fortare, gliiider in liksom :P haha Puss påre!

    SvaraRadera