fredag 21 maj 2010

En vissen dag

Första dagen på resten av mitt liv.
Varje dag är väl egentligen första dagen, men idag har jag tagit ett stort kliv. Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för mig? Newton snarkar redan på golvet och Johnny läser lite om Bild- musik -och rörelseterapi för att få en inblick i metoden jag ska prova på. Det har varit en kämpig dag med fler motgångar än medgångar och jag hoppas att morgondagen är ljusare. Ikväll önskar jag lycka till världens alla människor och åt mig själv önskar jag en god natts sömn. Yay för sömnpiller.

Idag var jag bra som klev upp fast jag inte ville.
Idag var jag bra som gick till terapin.
Idag var jag bra som stod på mig och förklarade något jobbigt.


¡Kommentera gärna med tre egna "Idag var jag bra som..." inget är för litet att nämnas. Och alla har minst tre bra saker!

7 kommentarer:

  1. Ingen bra dag idag. men nu är det dags att lägga sej.

    SvaraRadera
  2. Idag var jag bra som gick upp kl 5 med anton, fast det hade varit en jobbig å vaken natt...
    Idag var jag bra som lagade mat till mina barn, mor, bror å man, fast jag var trööött...
    Idag var jag bra som skjutsade min mor, för att hon var åsk-rädd...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Idag var jag bra som slutade sticka när fingrarna värkte.
    Idag var jag bra som åt frukost trots att jag inte har nån lust.
    Idag var jag bra för att jag läste ida's blogg.
    Idag var jag bra, för det är jag jämnt.

    SvaraRadera
  4. Vad fint! NI är alla fantastiska <3

    SvaraRadera
  5. Jag gillar din ingress med Dan Andersson-citatet. Har också burit det med mig genom livet. Vissa dagar får vara vissna, men när dom har vissnat och det blir tre bra frön som man kan stoppa i jorden igen - ja då är återbäring att vänta!
    Mina tre frön:
    Jag var bra som tog initiativ till ett möte med mina idoler.
    Jag var bra som vågade riskera att vara patetisk.
    Jag var bra som lyssnade.
    Kram / Marie

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det ett fantastiskt citat! Dan Andersson hade många bra ord i sin penna :)

    Och ja visst har du rätt om återbäringen. Det kändes allt lite lättare att sova när jag klämt ur mig tre frön.

    Tack för att ni alla delat med er av era tre.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Idag var jag bra som inte blev arg.

    Idag var jag bra som önskade min guddotter lycka till med tårar i ögonen.

    Idag var jag bra som tog en taxi hem, istället för att ta bilen dit.

    SvaraRadera