fredag 12 augusti 2011

Sommarens skapelser

Sommar, sommar, sommar. Jag känner en otrolig lust att skapa hela tiden, är det inte musik så är det allt möjligt annat! Igår sydde jag mig en ny klänning, hittade ett fint gammalt tyg på en loppis för några veckor sen som legat och tittat på mig i garderoben. Så igår packade jag (äntligen) upp symaskinen och sydde ihop en klänning av tyget! Min tomatplanta har vuxit sig härlig och har fått några fina gröna tomater, förhoppningsvis är dom snart stora och röda, Nu är dom ungefär som en mellanstora chokladbollar! :)

Något av det mest fantastiska med att bo på ljusbacken (förutom att jag har tid och ro till allt jag vill) är den fantastiska festplatsen jag bor granne med, här håller Ljusbacken fester å festivaler. Nästa evenemang är jag själv med och ordnar och planerar;Lighill Revolution presenterar Sensommarkarneval! Det blir 3 band på scenen, Ljusnan Delta Boys, jag och Mathias och Dubango! :) Nu letar jag eldkonstnärer och annat härligt folk som kanske kan göra detta till en riktig karneval! Exciting I tell you!

2 kommentarer: