tisdag 2 augusti 2011

Tillit och kärlek


Soliga dagar, tidslösa lekar
kärleken brinner i mitt bröst.
Eldar av solsken och magi
dansar hejdlöst runt i mitt sinn.

Fantasifullt färgläggs världen,
av tårar som rinner av lycka
Tillit till värme och närhet
Tro på rikedom i att vara din.


Vi dansar danser utan att våra fötter rör sig. Fjärilar och myggfötter är allt jag ser. Jorden har snurrat, jag trodde ett tag att allt var uppåner, att jag inte hörde hemma i denna del av universum, vågade inte släppa taget om kontrollen som byggts upp stenhård för att hålla mig från galenskap, så svårt att våga släppa in någon.. Det gick inte att inte släppa in. Insikten att allt är som det ska och att om man fokuserar på kärlek och solsken och låter allt ske som det sker, ger mig fantastiska upplevelser och ett liv fyllt av just det, kärlek och magi

"Att det inte skulle handla så mycket om att "våga", utan mer om att följa med utan ansträngning, har jag blivit införstådd med i ett rasande tempo, ett livsäventyr, som spränger alla begränsningar." - Mikael Ranerås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar