fredag 16 december 2011

Kantorer och vacker sorg

Swing är inte den mest konservativa kantorn, det är spännande att arbeta med honom. På lördag har vi ju vår konsert och den är väl inte så alternativ, förutom att det för mig blir första gången jag spelar reels i en kyrka! Men däremot under en gudstjänst på söndag har nu swing övertalat mig att joddla i brudkammaren (ett mindre rum i anslutning till vestibulen/vapenhuset). Där ska vi alltså avsluta söndagens gudstjänst genom att tillsammans med hans lilla kör sjunga "jag fångade en räv en dag, men räven slet ur näven... Hej hum vår sång är dum.." -ja ni vet den där ur snövit- och så ska vi dansa fånigt och jag då tydligen joddla! Hjälp! Haha.

Jag ser fram emot vår konsert på lördag, det känns spännande och härligt, vi repade igår efter Julgrötsspelandet, och det låter riktigt bra! Härligt att vi redan är så samspelta :)

Häruppe är det vinter, det är vackert vitt överallt och ishalt på marken. Jag är inte längre riktigt lika rädd för att halka, men så fort jag får pengar igen ska det inhandlas broddar! Vore ju dumt att bli av med ett knä till...

Idag spelade vi på en begravning, det var så vackert att jag själv fällde tårar. Alla människor på en begravning lyser av sorg, men oxå eler framför allt av kärlek. Jag kan inte hjälpa det och vet heller inte om jag behöver det, men jag gråter lite på varje begravning jag spelar. Och det känns fint.

Sorgen är den största äran glädjen kan få!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar