fredag 23 december 2011

✯ Juletid å julefrid ✯


Äntligen är det nu juletid
människor samlas i kärlek och frid.
Tack för tiden då alla samlas här,
jag känner mig så lycklig och härligt kär.

Nu är julaftonen nästan här, idag, dan före doppardan, sitter jag ivirgt och väntar på julskinkan som ska provsmakas mitt i natten å på att min ingifta syster ska komma hem så att vi kan klä granen ikväll. Lådorna med pyntet står fint framdukade över hela pappas vardagsrum å granen står på sin plats i hörnet. Huset doftar mat å det står små kassar med julklappar överallt i väntan på att få krypa in under granen. Jag känner mig pirrig och varm här ibland familj å kärlek.


Snön ligger vit på vår jord
himmelen glittrar i vitt,
själar som sprider små kärleksord,
julens bud är över jorden spritt (språngande galen).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar