söndag 18 december 2011

Sista Norrlandsgiget

Det har varit intensiva dagar i Norrland. Fyllda med spelningar, rep, god mat och trevliga möten. Idag var vi i Junsele och spelade på en gudstjänst på dagen, jag sjöng i Junsele kyrka - det är något visst att sjunga i en kyrka, det blir en sån klang, mäktigt! Sedan här på kvällen skulle vi på en körkonsert för att direkt efteråt göra det där galna julkortet med joddlandet. Precis före körens konsert kom körledaren in och förklarade att deras musiker blitt sjuka... Så vi var inte sena att haka på! Fiol, kontrabas, gitarr och en hel kör. Det var det bästa julkonsert jag varit med och gjort! Helt spontant och oövat, men roligt och lärorikt! Riktigt ballt att spela till en hel kör, vore ännu ballare att få spela sina egna låtar med en kör!

Efter konserten for vi hem till jättemysiga människor på kvällsfika, jag har mött så många vackra människor de här dagarna! Nu har jag tagit mig ett varmt bad (måste ju utnyttja swings badkar medans jag kan!), druckit ett glas röttt, ätit knäckglass och fått på mig myskläder. Så sitter vi här i swings nya idyll-hus i idyllbygden å lyssnar på radio innan sängdags - ganska mysigt alltså!

(Hemlängtan ropar i mitt hjärta dock, äntligen imorn får jag pussa bevackrelse igen- JAG LÄNGTAR!)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar