onsdag 3 februari 2010

Försöker så gott det går

Att leva livet i en ny stad är lite annorlunda mot för hur jag tänkte mig det.
Jag har flyttat ur Patriks lilla stuga och in i en egen lägenhet, hyr i andra hand i ett område som heter Vilbergen. Lägenheten är ganska ljus å fräsch, framförallt så har jag äntligen ett eget riktigt kök å en egen toalett. Tack gode gud för detta! Haha.

Dock känns det väl lite ensamt. Det är ju en ny stad, å ja, allt för mycket folk känner jag faktiskt inte här. Grabbarna grus i bandet har liksom fullt upp med sitt och jag längtar mer och mer efter musik som pirrar i kroppen sådär.. musikaliska orgasmer liksom! Folkmusik.

Jag har fått lite mer jobb nu iaf, och sliter sönder mig själv på ett lager. Ett tag kan det få funka, det borde ju iaf innebära en lön i slutet av mars om allt går väl. Om mina leder håller ihop. Erhm. Om jag lyckas tvinga dem till detta. Jag vill nämligen åt en månadslön så att jag får komma ikapp nån gång pengamässigt. Sen är mina musiker-planer helt färdiga och förhoppningsvis i rullning. Håll tummarna för det! För nån Vileda-lager-kvar i hundra år-människa tänker jag inte bli! En månad, två max. Sen..

Det går lite tungt nu, allt går tungt liksom. Mina leder gnisslar, knakar och är nog kanske lite svullna, min ekonomi gör mig galen, ja ligger just nu ständigt back. Min sömn krånglar som fan och som sagt så känns det lite ensamt här. Och musiken jag skulle flytta närmare känns längre bort än nånsin just nu.

Min själ är lite i tras kan man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar