måndag 16 mars 2009

Mm! Det var en bra helg :)

I fredags var vi bara "slapp å slöa", somnade till nån film i soffan å åt choklad typ. I lördags var det dags för Saabines Matiné (soon to be ingifta systerns) å den var jätte bra. Dom använde knappt nån rekvisita å det var i ett litet mörklagt teaterrum som "Sagan om prins sorgfri" ägde rum. Jag blev riktigt imponerad faktiskt, som sagt så har jag aldrig sett henne på scen innan å jag tyckte både hon å hennes klasskamrater var jätteduktiga! :) *Stolt soon to be ingift storasyster*. På lördags kvällen blev det tacos, rödvin å öl i Nås. Självklart oxå melodifestival, tyckte ni rätt bidrag vann? Jag höll egentligen tummarna för Emilia och hon Carolin "jag vill vara Janis-Joplin" af Ugglas. Men opera-kvinnan kanske kan nå längre ut i Europa, vem vet!

Norges bidrag är det som jag kommer hålla tummarna för när vi kommer så långt som till riktiga Eurovisiontävlingen. Klicka, titta å lyssna. Kan hända att jag är lite partisk då han faktiskt spelar fiol :) Men det, tillsammans med låten fångade då mitt hjärta i alla fall!

Igår var det vackert vår väder, solen lyste och värmde gott så vi beslutade oss för att ta en promenad efter lunchen. Vid tre-tiden gick vi ut i solen och lullade iväg ner till sjön. Vi hittade en fin stig längs strandkanten som vi följde å hamnade i ett villaområde vi aldrig varit i tidigare. Eftersom vi redan var på upptäcktsfärd tog vi av in mot en kyrka, vi visste inte ens att det fanns en kyrka i Hosjö! En fin röd träkyrka finns det här iaf :) Den ena cykelvägen avlöste den andra och vi var inte hemma för ens vid halv sex! 2 å en halv timmas promenad, det är inte illa det!
Vet inte hur långt vi gick men lååångt blev det, alla var rätt trötta på slutet, stackars Newton har aldrig gått så långt så han mest släpade efter i kopplet när vi närmade oss huset hihi.
En liten rolig egenhet hos Newton som vi la märke till igår på promenaden är att han som vanligt blir glad när vi möter barn, MEN han slickar sig om munnen samtidigt.. Haha! Jag kan bara tänka mig hur vi ska kunna förklara för en småbarnsförälder att Newton tycker jättemycket om barn på samtidigt som han står å slickar sig runt munnen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar