söndag 8 november 2009

Resan till Trysil

(Bilden är inte tagen i helgen)

Grundtanken var Gautefall, sen skulle hela klassen till Ennis, för mig blev det inget ennis å när jag väl bestämt mig färdigt för det så hade jag inte längre råd eller lift-ork för att ta mig till Gautefall. Så då skulle jag på folkmusiknatta i Falun, skulle sitta i garderoben och få gratis inträde. Jättebra! Men.. Lördagen kom och rastlösheten i min kropp bara skrek NORGE, NORGE, NORGE! Så jag ringde Emil och frågade vad han hade för sig en lördagskväll som denna? Han, precis som jag (verkade det som) behövde en resa, så vi drog till TRYSIL! Först åkte vi lite vilse så resan blev hrm, några mil längre än vi tänkt oss då vi hamnade enda uppe i Särna (!?). Men till slut: Dragspelsstämma, norska toraderspelare, polskedans och shottis med Erik (Visste inte att han kunde dansa oxå!), Norsk starköl, Pölser i lompe och en massa skratt :)

Förlåt Thea och Tobbe (igen!), Tack Emil (igen!)

Saknar lillebror och den här helgen fanns inte riktigt tiden eller möjligheterna att ses, det känns hårt. Men hoppas att när skolan är slut så kanske vi kan hitta på nåt? Maserhallen?
Nu ska jag packa inför sista veckorna på ön. Det känns... konstigt.

1 kommentar:

  1. Maserhallen är en deal, lillebror förstående och har packat badbyxorna !!!!!

    SvaraRadera