söndag 15 november 2009

"White-trash-ligan was here"

White trash ligan was here. Så stod det på post-it lapparna som var uppsatta i vårat hus.
Bland de första veckorna på ön var det fönsterknackningar mitt i nätterna med kameror blixtrandes för att de ville fota folks miner (?!). Sen trodde vi det var lugnt ett tag. Då kom de vilda festerna, där folk klättrar på brandstegar å bryter sig in i rum via fönster, tutar med signalhorn i de tysta husen och skriker springandes i korridorerna (!?). Sen började lapparna med ute & inne listan komma ut. Där de på utelistan till och med frös ut folk och så vidare. . .

NU verkar det som att det inte finns nån hejd. Jag vet självklart inte att det som hänt den här morgonen är samma människor. Men jag tror definitivt. Nere i tvättstugan (i källaren i ett av husen) ligger det på strykbrädan en hög med fuktig tvätt, på tvätthögen står strykjärnet (igång, med sladden i) och kläderna är brända. I Tvättmaskinen ligger en dildo. Fattar man inte när det går för långt? Förstår man inte att om inte någon kommit ner i tvättstugan i tid och tagit bort strykjärnet och stängt av det så hade klädhögen börjat brinna? Tvättstugan hade börjat brinna, huset hade för fan börjat brinna. Det är för i helvete anlagd mordbrand!

Vad skönt att vi slutar på ön om en vecka. Vad skönt att jag inte går i den klassen och vad skönt att jag inte bor i nåt av deras hus.

Tack gode gud för att branden inte kom igång och för att människor inte tog skada!

3 kommentarer:

  1. Vad är det för wacko grejs som pågår på visingsö?! :P

    Hoppas du har det bra iaf! Kommer du tillbaks till falun igen efter visingsö eller whats your plan?

    /my

    SvaraRadera
  2. Mm jag vet, allt är galet å flippat!

    Jag tror inte att det blir mer Falun, men vem vet. Egentligen kan tiden bara utvisa. Först å främst blir det Nås, då jag börjar intensiv-köskola där dne 23:e å vi slutar här den 20:e :P

    Vad gör du nu för tiden?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Herregud.... Plötsligt är jag otroligt glad att hundarna inte sitter ensamma i bilen om dagarna längre...

    SvaraRadera