måndag 30 november 2009

Uppdatering av livet som Ida

Jisses, det är redan sista November, vart har hösten tagit vägen?

Jag bor tillfälligt i Nås hos pappa och hans fruga Sussi, än så länge går det faktiskt ganska bra, men det kanske beror på att jag åker härifrån vid 8 på morgon å är tillbaka vid åtta på kvällen, samt att jag spenderade helgen på annat håll.. Eller vad tror ni? :P

Så var spenderar jag dagarna egentligen? För inte kan man väl fördriva så mycket tid i Nås och inte vara på gården? Haha icke. Jisses, jag låter som nån jävla frågemaskin. Ehm. Jo jag är i Vansbro å jobbar med å ta KÖRKORT! Hör och häpna, vuxenpoäng jag vet! Läskigt värre :S
Men det känns faktiskt ganska bra. Folk har alltid tyckt att jag är galen som liftar överallt.. Å nu för tiden, när dom ena dagen vill ha mig i Sundsvall å andra i Stockholm så kanske det är dags med körkort för att hinna med om inte annat..?

Så vad sa jag nu då, halkbana imorn. På onsdag har jag anställningsintervju i Linköping för Musikledarjobbet jag drömt om! Faan vad häftig, är så nervös så jag nästan avlider! Tänk om jag får det! Deltid förvisso, men lätt värt det :) Å då blir det till att bo i Norrköping äntligen. Min stad av alla städer. Nära till Stockholm, nära till Jönköping, inte allt för långt till Göteborg eller Falun.. å framför allt. St.Patricks :)På torsdag teoriprovet, fredag spelning i Norrköping med grabbarna grus (St.Pats), lördag spelning i Stockholm med både Flurfôlk å med Mats på dragspelsstämman i Haninge. Intensiv vecka, men ack så rolig!

Nästa vecka: Tisdag uppkörning, torsdag Lillebror R´s Luciatåg, fredag Sthlm (Förhoppningsvis, anna har julkonsert), Lördag Sundsvall på spelfest. Jisses.

...Och fasen, du är fortfarande farlig. Jag dansar ibland.

6 kommentarer:

  1. Hej Ida!
    Jag blir sliten bara av att läsa om dina aktiviteter. Dig sitter ingenting fast för. Hoppas du får jobbet. Jag håller tummar och tår.
    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Kom på en sak! Har du kollat om de har kalsipper på sig under kjolen pojkarna?

    SvaraRadera
  3. God afton Maud! Haha ja aldrig kan man väl vara stilla? DÅ kan man ju få tråkigt! :P

    Tack för att du håller tummarna, jag hoppas av hela min själ att jobbet blir mitt!

    hehe, självklart har jag koll.. Men ska jag vekrligen ta bort spänningen genom att avslöja? ^^

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Lillebror ringer till dig för han hade en fråga!!!!! Håller tummarna fast jag vet att du kommer klara kortet.

    SvaraRadera
  5. Okej, det gör han rätt i :)Men när han ringer så är det säkrast att ringa efter åtta ikväll. Har först halkbana nu på förmiddan i Falun, å sen mellan fyra å sju nån riskutbildning till i Vansbro..

    Tankarna inför halkbanan är förövrigt en skräckblandad förtjusning :S

    SvaraRadera
  6. Du glömde skriva att det är nära till linköping!:P

    SvaraRadera