måndag 21 mars 2011

Vackra ting

Ikväll är en sån där kväll när alla känslor känns så starka. Det blir lätt så efter en helg med tusen uttryck, fina ord, fint spel och musikaliska orgasmer. Detta i samband med ingen som helst sömn och taskigt med mat, gör att att jag liksom blir utmattad på samtidigt som jag vill fortsätta leva i ruset - för alltid. Jag har precis nattat Newton, bäddat ner honom under en liten filt i sin bädd där han nu ligger å gör gosiga grymt-ljud, Shpongle spelas i mina högtalar och jag ligger på golvet och försöker skriva ur mig lite. Det är en härlig ny kvällsrutin som jag verkligen tycker om. Det är rogivande och hjälper mig att komma ner i varv, oftast tillräckligt mycket för att numera sova utan sömnpiller. Det är ju helt fantastiskt!

Idag har jag varit på terapi, just nu är det riktigt skönt att gå dit faktiskt. Jag har fått så mycket verktyg och det har gett så mycket. Hon är en fantastisk terapeut och jag känner verkligen hur långt jag har kommit i arbetet med mig själv. Vi har, för att få in alla händelser i ett tidsperspektiv (både alla de hemska och även de bra), gjort en tidslinje. Vi har målat på den nu några gånger och det känns så skönt att se att de saker som jag varit med om som varit jobbiga, faktiskt inte längre är lika jobbiga. Det är händelser som har hänt DÅ i mitt liv, de händer ju inte NU. Det är oxå så fantastiskt att se allt det positiva som händer i mitt liv, och hur mycket mer positivt det kommer i mig, runt mig, vid mig, sen jag bestämde mig för att ge världen en bättre chans - och vara positiv själv. Världen visar mer och mer av sin skönhet, det gör mig lycklig.

Nu längtar jag redan till kommande helg, haha, det är ju bara måndag, jag vet! Men det kommer bli en strålande helg. Alldeles förträffligt fantastiskt underbar. På lördag spelar jag med B.Ä.S.T (Bättre än somliga tror!) på Gnesta Konsthall, Kom förbi vettja! Att få spela med Bevackrelse och Arin en lördagskväll, kan det egentligen finnas nåt bättre? Längt, längt

Godnatt vackra värld, låt mörkret svepas över jorden med frid.
Det pirrar i min själ av alla känslor
Jag är säker på att min själ möter din i mina drömmar inatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar