tisdag 29 mars 2011

Kärlekens inspiration

Kärlek, lycka och själslig närvaro skänker verkligen inspiration. På två dagar har jag trots bristande sömn och en otroligt värkande rygg klämt ur mig inte mindre än 4 låtar. Det är helt fantastiskt, jag låter mig bara följa med i känslorna och har för evigt, eller i alla fall i nuet, sluta tänka alla borde, måste, skulle kanske. Beslutsamhetens tid tog sig över mig och vi skakade hand. Kärleken ifrån dig hjälper min styrka att stå upprätt, just nu känns det som att jag klarar allt. Jag är fascinerad som ett barn av barnsliga ting, det pirrar i min kropp, jag tror aldrig det tar stopp! Det sprutar energi ur mig, på mig, runt mig, till dig, från dig. Jag känner en närvaro till jorden och universum. Och det trodde jag inte fanns...

Elaka tankar och mina hjärndemoner, monstrena under sängen, i garderoben, runt hörnen.. Dom jagar mig inte mer, De har stillnat. Sitter lugnt på sina troner bland allt det positiva i min värld, och håller handen. Acceptans, tror jag att det kallas. Det ordet som bara gjorde ont när någon sa det för ett år sedan. Det ordet känner jag faktiskt nu.

Kära monster från mitt förflutna, välkommen hem till oss, ni får gärna vara här.
Vackra lyckosprudlande kärlek i min kropp och själ, följ mig överallt, bort, dit, där!
Acceptans.


Nu är det balansen kvar, acceptans och balans. Det känns äntligen uppnåeligt.

Bevackrelse, förtjuselse, förviskelse, förälskelse, förverkelse, bekysselse, beglädjelse, bekärelse, befinelse, förtisselse, beälskelse, berkamelse, förmyselse, Tacksägelse, betokelse, förnöjelse, förundelse, förvackrelse, beglädjelse, förlyckelse, Underbarelse...
Synonymelse: LYCKA.

KÄRLEK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar