torsdag 17 december 2009

Snöyra och vilda lastbilschaufförer!

Min resa tillbaka till Dalarna var fylld av snöyra och vilda lastbilschaufförer. Folk vet att vintern kommer varje år, folk vet att det blir halt om vintern och folk vet att snöstorm minskar sikten. Ändock blinkas det med hellysen och grimascheras om man sänker farten något. Sen kördes det om, och gissa om det inte var jag som var i diket denna gång! Nej, jag hade ju anpassat hastigheten!

Resan gick bra i överlag, har spänt mig väldigt på grund av det dåliga väglaget och framför allt sikten så när jag väl kom "hem" (har så många olika hem nu, inget är mitt eget dock..) var jag helt slut. Vinter, vinter, vinter. Newton-bus, en slaffsig pizza till lunch/middag å sen soffläge med Newton <3

Tack igen för fantastiska dagar och för er gästfrihet Almroths! Ni är underbara :)

2 kommentarer:

  1. God Jul Och Gott Nytt År Ida önskar Maud

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att alla borde få ha en spelman boendes i husvagn på gården då och då. Det piggar upp tillvaron. ;-)

    SvaraRadera