tisdag 22 december 2009

Tankar om vuxna och vettiga julklappar

Kompletterar gårdagens inlägg med ett utdrag från Wikipedia:
"Begreppet vuxen innebär att en person är gammal nog att klara sig utan stöd från föräldrar eller andra vårdnadshavare. I Västerländska samhällen brukar denna ålder anses vara uppnådd vid 24-26 ålder, vilket också brukar kallas myndighetsålder....."

Tvivel uppstår. Jag tror ju att man alltid vill ha stöd ifrån sina föräldrar, jag känner inte många "vuxna" som inte har sna föräldrars stöd. I detta fall antar jag att de kanske menar ekonomiskt och inte känslomässigt, i såna fall klumpigt uttryckt. Ni Vuxna därute, har ni några kommentarer?

I övrigt vill jag dela med mig av en länk till er som är ute i sista minuten med era klappar, skit i stora klumpiga paket och röriga varuhus: UNICEF (Det går att klicka på unicef så kommer man till deras hemsida.

I kärlek, Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar