söndag 19 december 2010

Att göra ingenting


Av Ida Rissanen 20101218

Idag är en dag som jag ska spendera till att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Haha, det lät nästan som en tävling. Är så trött, men måste hålla mig vaken hela dagen, imorn är det ju ändå vardag igen och trots sjukskrivning så måste jag hålla mina rutiner å kliva upp på morgonen. Det är ju så lätt att ligga kvar! :P Hade jag inte haft Newton (vilken jävla tur att jag HAR Newton) så hade jag nog inte ens gått ut idag. Men han behöver ju sina promenader å sin lek å sitt lydnadspass.. Han behöver oxå sin mat, å ska han äta kan jag ju lika gärna äta själv. Japp, rutiner.

Snön vräker ner ute, det är helt vitt i luften och flingorna är stora som halva snöbollar (!) Det är verkligen vinter. Vitt och fint. Å jisses. Snart är det jul. Är alla i hela världen klara med sina julklappa förutom jag?! Panik? Nej, det borde jag kanske ha..?

Nu blir det mandariner och del 2 av filmen "Coco Chanel".
TJO!

2 kommentarer:

  1. Haha.. Det är roligt att följa din blogg.
    Som sagt, VAD skulle man göra utand hundar, man hade ju inte ens kommit ut säkert.
    Hund är bäst=P
    Nej jag är inte heller klar med julklappar.. Äh ingen panik, är ju en hel vecka kvar till jul, nästan=)

    Kramar P.T. & Trion i Pepparkakshuset =P

    SvaraRadera
  2. Haha, så bra :)
    Ja Hund är bäst. Newton <3

    Åå nu har du 3! Det är ju fantastiskt :)
    Kramar till er <3

    SvaraRadera