onsdag 15 december 2010

Julstämning?


Lucia och Julkonsert med musikkonservatoriets folkmusikklass

Jag är så trött så trött, så egentligen har jag inte så mycket att skriva. Varför skriver man då egentligen? Ville dela med mig av bilden jag tog igårkväll på den mysiga Lucia/Julkonserten jag var på. Gamla elverket var i rätt stämning med tända ljus på borden och härlig linssoppa. Först lussade de (årets enda luciatåg!) och sen bytte de om och gav oss en härlig folkmusikkonsert.

Newton ligger ihoprullad över mina ben och sover efter en busig kvällspromenad. Vi är båda nöjda efter en lugn och fin dag. Jag spenderade kvällen i kollektivet med Thea, kladdkaka och film. Gôttans!

"Kom natt och smek oss över håren,
kom natt, kom natt.
Kom natt och smek oss över håren,
sjung för oss, sjung för oss."

2 kommentarer: