torsdag 9 december 2010

Positiva tankar, positiva tankar, positiva tankar.


Av Ida Rissanen 20101206

Mm. Terapidagar är härliga. Jag är så positiv. Inte. Försöker hålla mig kvar i de positiva tankarna, men det är så mycket som ska grävas i, det är så mycket som berörs och framför allt så är det så mycket som dyker upp. Saker jag inte ens visste att jag tänkte och kände. Saker som jag inte är säker på att de är dåliga, men de känns inte bra. Skrämmande. Riktar mina pilar utåt, kryper ner i soffan å tar fram stafflit. Målar, så som terapeuten sagt åt mig. Får ner de sakerna som trängs i huvudet på papper eller duk. Jag är en mästare på att rikta allt inåt. Nu ska jag lära mig. Nu lär jag mig att rikta en del utåt. Jag kan.

Ibland skulle man behöva en personlig "peppare". En som berätta för en om alla de sakerna man är bra på, som berättade varför man är bra. Idag är det en sådan dag. Jag skulle behöva få bli lite ... överöst med bra ord.

4 kommentarer:

  1. För det första är du en av de härligaste människor jag någonsin har träffat, enbart för att du är du. Jag är bara för feg för att tala om det för dig när vi väl träffas. Du är så fantastiskt vacker och det strålar om dig när du ler. Faktiskt! Ditt skratt är otroligt smittande, och man blir glad av att vara i närheten av dig! Varje gång jag åker hem från Nås så känner jag mig varm i själen, och det är nästan enbart för att jag har varit i närheten av dig! Jag sitter och ler för mig själv nu bara för att jag tänker på dig, ditt oförskämt vackra hår, dina lysande ögon och din härliga personlighet... jag beundrar dig i smyg, lite på avstånd,och jag skäms över att vi inte har bättre kontakt än vi har. Du är en sån människa som jag vill ha nära mitt hjärta, och du är VÄRLDENS bästa faster! Keisha vill bli som dig när hon blir stor, och hon inspireras massor av dig! :) We love you! <3

    SvaraRadera
  2. Kunde banne mig inte sagt det bättre!

    /M

    SvaraRadera
  3. Sakta men säkert...9 december 2010 kl. 20:53

    Man får ta i beaktande att ge allt man har... bara för att man vill.... tömmer en väldigt hårt.
    Man behöver fylla på de egna förråden emellanåt så att man orkar ge.

    Glöm inte dig själv och tack för att du finns.

    SvaraRadera
  4. Wow! LYnn! Wow! Tack å kära hjärtanes tack :D
    Åh jag önskar oxå att vi hade bättre kontakt. Att vi bodde närmre - för då kunde man dricka sjuka mängder kaffe å bara prata skit... Eller rita turtles med Travis, är det fortfarande Turtles som gäller?
    Vad önskar sig fasters bästa travis å Keisha i julklapp då?
    Wow igen. jag blev rörd, mållös och rörd. Mållös händer nog nog aldrig.
    Tack.
    I love you to. Fantastiska ni <3

    SvaraRadera