söndag 12 december 2010


Av Ida Rissanen 2010
Jag kämpar på med bildterapin. Med Newton nära livet känns allt lite lättare. Det är lättare att kliva upp på morgonen, det är lättare att gå å lägga sig på kvällen. Det är lättare att hitta inspiration, både till att göra ingenting och till att göra allt. Tog upp fiolen idag och gjorde ytterligare en polska. Det är skönt att bara kunna spela av sig. Ut med de skrikande orden i hjärnan till toner i luften. Jag får ut mycket genom musiken, å resten genom bilden känns det som. Den delen av mig har lossnat nu och flödet är konstant. Min terapeut säger att jag har ett tydligt och bra bildspråk. Spännande!

Helgen har varit fullspäckad, eller ja delvis fullspäckad iaf. Fredagskvällen började med Abra Makabra-konsert på fantastiska Peace&Love cafét i Borlänge. Wow! Abra Makabra blev Signade(!) så då blev det Balkan-disco i folkmusikkollektivet! Dans halva natten. Lovely-loveful! Igår var jag mest bara sliten. tog mig iväg och gjorde det jag skulle, men både Newton och jag var trötta, så det blev en tidig kväll. Skönt! Någon skrev på Facebook "Har du ingen bättre än Newton?" Ärligt talat? Det finns ingen bättre än Newton. Inte nu, inte någonsin. Han är allt jag behöver <3

Det känns så j***a bra att lägenheten är min! Jag får flytta i årsskiftet. Fantastisk start på det nya året! :D Jag och Newton på mer än 10kvadrat, det ni! Lalalaalaaaaa!

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt!

    Och jag gillar verkligen din bild<3

    Massa Kramar P.T. & dogsen i Pepparkakshuset.

    SvaraRadera
  2. Tack kära du! <3
    Kramar till er!

    SvaraRadera