fredag 6 februari 2009

Dagar som bara försvinner

Kärlek

Kan inte sätta fingret på..
Jag irrar runt mitt eget hem som i ett virrvarr,
kan inte peka på vad som känns fel, rätt, konstigt?
Lycka över musiken vi delar med varandra på måndagar tar mig genom veckorna
och kärleken till att du håller om mig om natten tar mig genom livet.

Jag saknar nåt jag inte vet vad och funderar nog alldeles för mycket över allt och inget,
men vet ändå inte riktigt vad jag grubblar över.
Jag är trött på dagarna, men sover ändå inte gott om natten,
vad är det min hjärna grubblar över utan mig..?

Jag kan ändå inte påstå att jag är nedstämd, ledsen, arg eller bitter,
bara ibland. Oftast är jag förvirrad, glad och konstig, men med nära till gråten.
Måndagar med Tromb gör mig pirrig i själen.
Kan inte sätta fingret på…
Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar