onsdag 18 februari 2009

Studier, Bolt och träning.

Första veckan med plugg bara försvinner känns det som och jag är så duktig! :)
Jag trodde att det skulle kännas mycket jobbigare att kliva upp runt åtta och börja "skolan" vid nio, men det känns bra fantastiskt bra. Så skönt med lite rutin och jag känner mig så duktig när jag gjort färdigt uppgifterna i tid. Idag har jag även fått CSN, äntligen! Så nu kan jag börja leva igen, slipper äta nudlar varje dag med andra ord, lite grönsaker å frukt äntligen! :D Allt går med andra ord just nu helt åt mitt håll. Newton börjar få upp förtroendet för även mig som flockledare, och bits inte längre (ibland händer det att han försöker, men får man ett "Nej" å ett "loss" så släpper man genast!) och går ganska bra i koppel, vi håller på att öva in att gå på rätt ställe, det vil säga precis bredvid husse å matte, inte överallt annars :P


Min helg var toppen, i fredags var jag ut å käkade Pizza på American Take away med Mor å lillebror, efter det var jag å lillebror å såg Bolt på bio, med största popcorn menyn minsann! Vi skrattade högt båda två å var tysta av spänning när det var spännande. Det var hur mysigt som helst! På lörda var det ju alla hjärtans dag, hihi, det finns det ju redan ett helt inlägg om :P
Å söndag var det dags för TV-premiär för Tromb; Runt fem samlades hela gänget hemma hos mig (jag har störst TV :P ) för att äta tacos innan programmet, vi hade jätteskoj, å som vanligt med tacos så kan man inte äta för mycket... Vid sex satt vi intryckte i soffan å hoppade, 30 sekunders fame var snabbt över, men ack så roligt ändå! Nån mer än jag som råg programmet å tyckte att det handlade lite väl mycket om raggarna i Rättvik istället för om folkmusikenshus? Vad gjorde raggarna med i programmet? Anyway, det var kort, men bra uppträdande i TV. För er som undrar så hade Johannes "Kalix" Hellman gjort låten vi spelade, den heter Nysnö. För det missade dom att ta med!

Nu ska jag packa väskan, ska iväg på spinning i eftermiddag, har börjat träna på "Må bättre" nu :) Första passet idag. Imorn blire Afropowerdance, vilket är vild Afrikans dans å tydligen sjukt jobbigt, roligt och svettigt! :D Nu är Ida på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar