söndag 22 februari 2009

Tjosan vad det snöar ute!
Igår var det nästintill snöstorm här uppe i skogarna å idag är det som på en tecknad julaftonfilm, det vräker ner och är alldeles vitt i luften, Newton är alldeles till sig när vi är ute. Kontakten blir bara bättre och bättre mellan oss, å numera går han väldigt gärna precis bredvid på vänster sida som duktiga vovvar ska :)

Vi ska på Finlandskryssing nästa helg, å jag ville så gärna ha nåt nytt att ha på mig på "PartyBåten" så igår var jag effektiv och sydde mig en ny klänning, blev jättenöjd! Tur att jag äger en massa tyger, för jag har inte råd med några nya kläder må jag säga. Men jag sydde en klänning iaf, en sån utan axelband. Eller jag har inte bestämt mig än, kanske att det kommer dit axelband under veckan om det känns rätt.



















Klänningstyget på nära håll


4 kommentarer:

  1. supperfin!! hade du redan de skärpet eller?
    nice du är ju värsta sömmerskan! :)
    //anna

    SvaraRadera
  2. Tack Tack tack Anna! :)
    Nej skärpet är oxå sytt, fast i höstas, hittade det där spännet nånstans då :)

    SvaraRadera
  3. Du är duktig Ida! Kom hit och sy åt mig med, eller kom hit ändå. Åkte du till Röros förresten? Hur var det?
    Kramkramar!

    SvaraRadera
  4. Tack Hanna! Jag vill, så fort jag har tid så kommer jag!

    Inget Röros, tiden, pengar å viljan slet emot varandra. Tillslut när jag fick pengar å tid så fick boendet i Röros Magsjuka :( Då försvann viljan lite. Men nästa år! Då ska jag banne mig dit igen å va där massa dagar istället!
    Så för pengarna köpte jag gymkort :)

    SvaraRadera