onsdag 11 februari 2009

Rørosmartn och Bibliotekslycka

Falun Bibliotet, en bra plats. Ett bra bibliotet. Vet ni att man får låna hur många skivor man vill där? :) Jag blev lycklig idag när jag gick dit för att få mig ett lånekort. Så jag plockade på mig 10 folkmusikskivor jag aldrig lyssnat på och lånade dom! Tänk att man kan få göra så :) Så nu sitter jag här, får inte fyr i kaminen men lyssnar i alla fall på Harv och blir kär. Musiken gör mig varm inombords och jag känner lust att lära mig, utforska, förstå, engagera mig, dansa och bara spela. Jag vill ha sommar, spelmansstämmor och falsk allsång klockan 5 på morgonen på en grön sommaräng. Nästa helg är det Rørosmartn, förhoppningsvis ska jag dit, har egentligen helt slut på pengar i min pung, men kanske att det kommer en god fé och ger mig lite. Om jag bara hittar en tredje person att dela soppa med. Så dyrt när man är själv eller två. Tre pers har jag hittat boende för också, gratis. Nån som vill följa med? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar