torsdag 23 april 2009

23/4 2009, vilken härk-dag!

Å hej å hå, vilken jävla bra start på dagen, inte!
Först grät jag en skvätt efter frukost för jag åt Fridas favorit frukost å jag kom på att jag varken har tid eller råd att åka nånstans på riktigt riktigt länge :(
Så iaf, så har jag planerat den här dagen i min kalender och i mitt huve sen förra torsdan, ni vet så där så man är 200% inställd på något? Så jag klev upp halv åtta när klockan ringde, Husse gick ut med Newton, jag fixade med frukosten å så åt vi frukost. Insåg att klockan var lite mer än lagom så jag stressade runt i huset å packade mina väskor (träningsryggan fylld med allt för å träna, kalender, laptop, skolböcker, penna, busskort och träningskort!) med en pricka av lista i handen. Vi sätter oss i bilen, några minuter sena för att hinna helt i tid till Johnnys morgonmöte å till mitt möte på Må Bättre och åker iväg. Efter affärn, kanske en kilometer härifrån max, så står det en sån nykterhetskontroll polis å vinkar in oss, ingen fara klart han var nykter. Så kollar han skattemärket bak på bilen, oj då, Husse-pusse har inte betalt skatten! *Arg Ida med åskmoln över huvet...* Så då var det ju bara att tacka å ta emot till boten, ta alla väskorna och lunka hemåt, jag lovar, hade det regnat så hade jag nog hoppat in framför tåget eller satt mig mitt på asfalten och börjat gråta. Suck. Yay vilken bra start på dagen. Så nu fick jag boka av mötet på Må Bättre, jag hinner inte in å skriva under kontrakten som jag planerat in efter mötet och vi får se ifall jag lyckas sudda bort åskmolnet nog för att faktiskt få några studier gjorda och så att träningen blir av klockan tolv. Jag bir så stressad oxå när jag har planerat en hel dag så länge och så blir inget som jag tänkt. FUCK! :(

5 kommentarer:

  1. Hej! Vilken otursdag, men det påminner mig om att sätta på mitt skattemärke, som legat i handväskan bra länge. Jag har inte råd med några böter.
    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. lilla söta Ida! de är ju de jag säger, de där jävla karlarna är inget att häng i julgranen! :)

    SvaraRadera
  3. Ja Maud sätt på skattemärket på en gång! Böter är fasen inte roligt.

    Anna, I löööv you. Ska vi smita till ett fjärran land å bo bara vi? Kanske Indien? :)

    SvaraRadera
  4. Kanske man kan söka resebidrag av nån gammal tant( typ mamma) efter man flyttat in och behöver träffa sina kompisar!!!! Om jag vore du skulle jag prova !!! Har hört att det kan funka !!!! Resten tänker jag inte ens kommentera........bara klantigt!!!

    SvaraRadera
  5. Ååh jaa<3 Det låter som världens bästa tips!! :) <3

    SvaraRadera