måndag 6 april 2009

Mitt 21:a inlägg i bloggen.

Jag kom inte in på Musikkonservatoriet, synd. Jag grät en skvätt när jag öppnade brevet, men grattis till alla er som kom in! Jag blev reserv, men tror att alla blev det faktiskt. Att dom liksom utser en första reserv å så blir alla andra reserver. Tror det, för Thea blev oxå reserv.
Jag kom inte in, så vad gör man då hela nästa vinter? Well. Plan B.
Plan B: Lägenhet, jobb, spelmanslag, spelmanslagsstyrelse, TROMB, St.Patricks och Svenska Landsortsorkestern. Ska lära mig mer noter och öva-öva-öva. Kanske komma in på högskola sen när jag vet vad jag vill bli!

Plan B känns ju inte så tokig faktiskt. Inte som att gå konservatoriet men säkerligen bra å nyttigt för självförtroendet, självkänslan och hela mig. Försöker se allt från den ljusa sidan. Svårt men försöker iaf. Min pappa skrev näs jag skrivit om allt å mina planer "Du har vårt fulla stöd. Kram"
Det betyder massor för mig. Att han finns här för mig. Min pappa, en bra pappa. Den bästa.

Det känns bra när folk visar eller påpekar att dom faktiskt finns här för en. Min mor visar mer å mer att vår relation blir lite starkare hela tiden. Varken hon eller pappa är såna som flänge med allt för mycket känslor omkring sig, säger sällan saker. Men nu börjar dom göra det. Känns bra. Pappa är glad med Sussi, det är fint. Ser fram emot bröllopet på midsommar. Vad nu det egentlligen hade med saken att göra just nu. Bara känner så starkt inför det så jag tänker på det ofta. Dom är ett bra par.

Så nu ska jag bo i lägenhet från å med månadsskiftet med Johnnys, mina föräldrars å mina vänners stöd i ryggen. JAG KLARAR DET HÄR! JAG KLARAR DET HÄR! JAG KLARAR DET HÄR!

2 kommentarer:

  1. Ja, du klarar det, min vän! Det är jag säker på, för du är bra. Oerhört bra!
    Och du har allt mitt stöd också, kom ihåg det!

    Din plan B är ju inte alls dum, och visar det sig att du kommer in på konservatoriet via reservplatsen så är ju det bara fint.

    Hoppas vi hörs snart!
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Tack Rasmus, det känns bra att veta att vänner finns där. Plan B är lite vuxnare å definitivt läskigare än Konservatoriet planen. UHuga!

    SvaraRadera