söndag 5 april 2009

En kväll, en helg, nån annans fylla

Trevlig kväll.
Rött vin (Sieglo clianza?), vitt vin (Riesling), oxfilé, hasselbackspotatis, gitarrspel och marrängsvizz med hemmagjorda maränger å hemmagjord chokladsås.

Tidigare idag; shopping, dollar store, Rusta, å Indiska, porslin, dörrmatta å muggar.
Newtonglad, fin vårdag.

Tycker inte om människor som är fulla. Tyvärr måste jag nog erkänna det. Alla dom korkade resonemangen och ansiktsuttrycken dom imorn säger att dom inte menat, sagt eller visat.
Tur min kropp tål mer än man tror. Tur jag känner långt innan när det är nog. Är det så roligt att inte minnas kvällen, dagen efter? Är det så roligt att världen vinglar. Jag antar att jag inte kan förstå riktigt. Ärligt. Jag tycker om sprit, vin, öl å cider, det är absolut inte det. Absolut inte smaken det är fel på. Å många människor blir helt densamma även i onyktert tillstånd, kanske lite gladare å öppnare. Men det är många jag inte tycker om. Förlåt. Men så är det. Jag tycker inte om fylla. Jag uppskattar onykterhet, men inte fylla.
Så. Nu var det sagt.

Nu ska jag å Newton gå å sova, ihopkurade i sängen.
Imorn spelning på daljunkarn å efter det långpromenad + psykologi å mattestudier
Sov gott era jävlar!

1 kommentar:

  1. Hm. jag kände mig träffad av det med fyllan, men jag vet att du tycker om mig ändå. :P och jag tycker ju om dig! ^^ men (du kanske inte ens menade mig, vad vet jag men jag skriver det här iallafall.) ingen behöver gilla mig på fyllan för jag vet att jag kan vara dryg ^^ och mitt svar på din fråga, när jag är full tycker jag det är skönt att bli sådär luddig i skallen, glad för minsta lilla och flirtig som få. xD jag tycker om känslan! jag hatar dock "dagen efter", men säg den som inte gör det. och eftersom jag tycker om känslan när jag ÄR full redan, så kan jag ha svårt att sluta när jag väl börjat, dock har jag klarat det bra de senaste gångerna. :) men jag dricker ju så sällan så jag tycker inte att det gör nåt ^^ en del saker får man bjuda på! puss och ka-tjing, /Karro!

    SvaraRadera