tisdag 15 februari 2011

Längtan efter allt

När för många tankar snurrar, för många känslor pumpar i mina ådror. Då längtar jag bort. Som vanligt så skriker det i min kropp och själ, jag längtar bort. Varför kan jag inte känna ro och känna mig hemma en längre tid? Varför skriker det av längtan i mina ådror, lungor, nerver?

Det pulserar av längtan i min kropp,
åtrar, längtar, suktar. . .
Jag känner mig ivrig och uppfylld
snart rinner allt över.
- Explosionen är nära.
När ska jag lära mig att tygla det som skriker?
Hur kan man lära sig att hålla i?

Eller kan det vara så att vissa människor helt enkelt inte kan tygla det? Att det inte är meningen att jag ska vara annat än fri? Jag kanske är den "paradisfågel" folk pratat om, en rastlös själ som man inte ska låsa in, låsa fast, sätta still? Men jag kan inte låta bli att undra om jag inte kan hålla mig kvar?

Jag är så rastlös och kan inte sitta still,
Musik gör mig galen med den är allt jag vill,
Tänk att få sväva bland miljoner, toner.
Jag är så rastlös, vill inte sitta still,
klarar inte av att stanna till
tänk att få känna jorden mot barfota fötter. . .

Av alla vackra platser finns alltid en vackrare,
av alla vackra människor är du nog den vackraste.

2 kommentarer: