tisdag 1 februari 2011

Onödigt inlägg

Inlägg nr 150. Ganska stor siffra. Yay jubileum, måste fira med en extra kopp te. Haha.
Jag blir trött av proppfulla dagar, vem blir inte det? Och ibland skulle jag då behöva helt tomma dagar, men då blir jag trött å mätt på det oxå. Undrar hur man hittar den där balansen som det pratas om. Man ska ha balans i livet. Men jag har sällan balans, det är oftast antingen av eller på liksom. Massor med bollar i luften eller inga.. Eller nej, Inga har nog aldrig, men kanske färre!

Idag ska jag plugga psykiatri och katastrof, åka till Borlänge och fika med en ny bekant, kanske ta en vinkväll med Thea och leka "koppleken" och annat trixande med Newton. Vi borde hinna med ett lydnadspass idag oxå, men jag tror det blir tajt, så det får vi ta imorn efter skolan. Imorn går vi heldag, det händer inte så ofta. Vi ska gå HLR-utbildning med hjärtstartarmaskiner och diskutera psykiatri. Intressant som fasen! :D

Nej nu blire duschen och pannkakslunch!

Dagens låt som snurrar i hjärnan:
Kling klang, klockan slår.
Stig upp och plocka mossa!
Dagen lång och magen stång
och lite mat i påsen.
Aspen bad mig löpa, löpa.
Linden bad mig vila.
Björken lovade mig kvast,
när kvällen skulle bliva.

3 kommentarer:

  1. Finns det ngn som har balans egentligen? :)

    SvaraRadera
  2. "Att finna balanser" av Lars-Åke Kernell kan vara bra inspiration. Mest om läraryrket, men ändå ^^
    Puss å kram!
    Moooooaaaaa....

    SvaraRadera
  3. Haha Nej Fleischer, det är fan den riktiga frågan! haha.

    Moa; Ska kolla om den finns att bläddra i på biblioteket! Puss <3

    SvaraRadera