onsdag 26 januari 2011

En givande dag


Idag vaknade jag före klockan ringde pirrig inför dagen. Jag och Newton skulle träffa Inger Larsson som är Hundpsykolog och förespråkare i Dalarna för positiv förstärkning. Vi har börjat arbeta med bara positiv förstärkning och därför kändes det viktigt att göra det på rätt sätt och att liksom få det bekräftat att vi är på väg åt rätt håll. Newton har gjort utfall mot andra hundar (Inte människor, bara hundar!) och då han tidigare bott med sin husse har den "hårda vägen" varit det som det har arbetats med, men nu bor han med mig och jag mår bara dåligt att göra så. Så nu matas det med mjukost i varje möte och sådant. Detta har fungerat bra och jag känner mer och mer att vi kommer överrens. Ingrid bekräftade att jag är på väg åt rätt håll och att jag arbetar på rätt sätt med min hund. Skönt! Han är ju en väldigt stor hund, med väldigt mycket motor och hjärna, det måste liksom hanteras på rätt sätt. Vi är på rätt väg! :D

Fick paket från Ellos idag oxå med nya sängkläder *Glad*. Och har nästan skrivit färdigt sista inlämningsuppgiften för "Medicinsk grundkurs". Effektiv och bra dag! Yay :)
Nu är jag totalt slut å intar soffan och slår igång TV:n -som faktiskt varit avstängd hela dagen! - för att se "Halv åtta hos mig" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar