måndag 24 januari 2011

Hem kära hem


På bilden Newton efter badet

Nytt hem, ny skola, nya människor, nytt-nytt-nytt. And I like it!
Newton verkar trivas riktigt bra i nya lägenheten, å jag trivs bättre å bättre för varje dag. Här vill jag bo länge. Jämt kanske jag törs säga nu.. Länge iaf! Jag trivs. Mitt hem.

Idag har jag badat Newton, å han hoppade i badkaret själv! Trodde att det skulle vara jättesvårt att få dit honom, men jag la en handduk på "golvet" i badkaret å en godis på den, så vips så hoppade han i -när jag sa "varsågod"-, tog sin godis å satte sig nöjd å viftade på svansen :D Å att duscha honom är inga problem, det verkar han bara tycka är mysigt, viftar på svansen å gör roliga miner när man masserar in schampot i pälsen. Gosigaste newton <3 Så när vi var klara höll jag upp en godis å sa hopp, så då hoppade han ur badkaret, satte sig på handduken på golvet å fick sin godis. Well done!

Efter badet blev han visst lite frusen, han låg å pep å snurrade runt, så jag la på honom en filt å där har han legat sen dess, i sin bädd, under sin filt <3

1 kommentar: