onsdag 13 maj 2009

Ålderdom, minnen och spelning. Nån som sett min röst?

Rösten är fortfarande borta med vinden, försökte nyss ringa, men folk hör mig inte så jag håller truten stängd idag oxå, ingen som kan komma med några råd?
Idag vankas spelning på Herrhagsgården, ett ålderdomshem som har nån form av jubileum. VI fick igår göra om programmet lite å plocka bort alla sånglåtar, trist med behövligt. Ingen som hör mig sjunga idag om jag försöker kan jag tala om! Haha.

Jag saknar redan Anna. Speciellt nu när vi inte ens kan prata i telefonen. Önskar att vi bodde närmre varandra.

Det har börjat ploppa upp minnesbilder i mitt huvud som jag inte riktigt kan reda ut igen. (Många år ur min minnesbank är bortträngda i samband med händelserna...) Så nu skulle jag verkligen behöva prata med Anna som varit med mig i en massa år. Hon vet lite mer om mitt liv än jag, haha, lite konstigt lät det allt. Men så sant som det är sagt!

Nu ska jag hitta extrasträngar till fiolen och fara in till spelningen, ha en toppendag!:)
Kramar till världen!

2 kommentarer:

  1. hej mitt smultron!
    du måste ta o säga åt rösten på skarpen nu att den får komma tillbaka! ( kan bli svårt att säga åt den, men du kan ju tänka hårt eller nåt) jag saknar dej med! vi får prata till tusen när rösten bestämmer sog för att pallra sig tillbaka! :) Love u to the moon! :)

    SvaraRadera
  2. Varmt te och honung eller varmt vatten med citron i ska vara bra.
    Kram Maud

    SvaraRadera