torsdag 14 maj 2009

Wowkänsla

Idag är jag trött som en gnu, men det var värt det.

Igår efter spelningen, sådär vid halv fyra kom vi på att Boot skulle ha releasekonsert i stockholm kl. 19 å att det vore så jävla ballt att åka på. Boot är ett av nordens bästa folkmusikband, med tre folkmusiker i världsklass, bland andra min stora idol Ola Bäckström (funderar tillåmed på å tatuera in hans bild nånstans som folk gör med elvis å andra idoler!) :o) . Så jag å Thea ringer som galningar till alla vi känner med körkort å strex efter fyra får vi tag i Micke i Rättvik. Han var på! ( I vanliga fall tar det kanske en timma till rättvik med bil, men han körde banne mig till falun på 35! min). Så kanske 16.40 satt vi i bilen. 19 började konserten. Hur skulle vi hinna?? Haha det var en galen resa, vi tog vägen över Gävle för den är större å då kan man köra fortare. På stora delar av vägen gick det 150-170 ett tag var vi uppe i 190! Shit, fartrekord för den skrutten kan jag lova! Så 18.50 letade vi parkeringsplats i området där konserten skulle va och fick reda på att insläppet börjar sju men konserten åtta, vi hade kunnat hållt oss iaf under 170 med andra ord *Fniss*.

Konserten var det bästa inom folkmusik. Det var i särklass det bästa jag nånsin hört och upplevt. Jag log och grät. Jag ska bli så bra som Ola. Jag köpte skivan. Men den ger inte samma feeling som Liveupplevelsen. Jag hade gåshud över hela kroppen. WOW! Tack Micke å Ela som ställde upp å fick oss dit å tack Thea för att du övertalade oss andra och självklart tack Boot, ni är bäst! ;)

Efter konserten var vi ganska trötta å möra, men vi stannade dock en liten stund å jammade med en skön pianist. Sen kastade vi oss i bilen, hemresan gick lite lugnare och jag sov som en stock hemma hos Johnny inatt. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar