lördag 2 maj 2009

Jobb eller skola?

Har inte hunnit reflektera så mycket över hur allt känns, måste man det jämt? Alla frågar hela tiden hur det känns. Men jo det känns väl.. bra? Har hunnit sova här två nätter, Johnny å Newton sover med mig första nätterna har vi kommit överrens om. Imorn tänkte jag försöka sova själv. Om det inte går nå bra så har jag sömnpillrena liggandes på ett bra ställe å så har Johnny lovat att ha telefonen igång hela natten å ha "Ida-jour" :P

Har inga bilder från lägenheten än,det är inte så mycket att ta bilder på, står ju mest kartonger lite överallt, å inget köksbord å stolar har jag än heller så det ser nog bara tomt ut fram tills nästa vecka när jag får köksmöbler å annat plock :)

Helgen har hittills bestått av rödvin (rekommenderar inte det ekologiska rödvinet "Boira", väldigt syrligt och vi drack inte ens upp första glaset, så illa var det!) å uppackning av lådor å kassar. Det som är kvar nu är sånt som ska in i en bokhylla (som jag inte heller köpt än). MÅste fortfarande köpa en del saker, men bokhylla och nåt tyg eller överdrag till soffan är prio ett! Soffan är i en hiskelig färg men oemotståndeligt skön. Den är så där olivgrön-lös i magen brun med lite guld i.. typ. 60-80 tal. Men som sagt riktigt riktigt skön! Tack Pappa å Sussi för soffan! :) Min pappa har oxå varit en riktig pärla å köpt en cykel åt mig på erikshjälpen! Äntligen har jag en cykel. Å nu när det är så nära till affärn å så så ska jag köpa mig en cykelkorg å cykla dit å handla. I sommar kan man tillåmed cykla till badstranden, för det är banne mig inte långt!

På min balkong är det solsken från förmiddag till sen eftermiddag, helt underbart, det kommer bli en perfekt sommar! :o)

Jag har dock kommit in på en skola nu, på Visingsö, hehe igen, fast inte samma kurs. Utan en kurs i bara Irländsk musik under höstterminen. Hela terminen på Visingsö. Men jennikel som lärare, ´Jennikel spelar consertina. Det är så himla ballt. Jennikel har 2 st. Jag får låna ett hela hösten å lära mig på om jag vill å går där. Det kommer bli en massa gästlärare i olika instrument. Jag som spelar en massa har världens möjligheter genom att gå där säger dom. Å nu måste jag liksom bestämma mig. Ska jag säga upp lägenheten igen å börja skola i Augusti? Ska jag behålla lägenheten å låna pengar av någon till 4 månaders hyror å gå Visingsölinjen å sen komma tillbaka å jobba? Ska jag inte gå skolan utan stanna kvar här och jobba å bo?

PS. Om man har problem med att kommentera så prova bara klicka på skicka-knappen igen, å skriv in en till sån ordverifiering, det funkar för mig iaf ;) D.S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar