onsdag 6 maj 2009

Makrill å glasögon!

Morgonstund har guld i mun, ville visst min hjärna säga åt mig när jag vaknade utvilad vid 08.20 imorse. Hm. Jag som planerat en ordentlig sovmorgon, men det räckte visst? Har kommit in i rutiner nu så utan väckarklocka vaknar jag runt åtta, känns asbra! :D Dock skulle jag äta frukost, min planerade frukost var makrill i tomatsås å en sto god kopp te, mums! Men. Jag säger bara en sak, köp inte makrill på ÖB! Jag tog en tugga å svalde den motvilligt, tog en andra tugga å spottade ut den igen på tallriken, fy tusan! Smakade typ som att frityrolja var iblandat i fisken(!?), på burken står det att det endast innehålller tomat, makrill och salt. Men med den avskyvärda smaken kan vittna om att nåt annat måste vara tillsatt! :( Så jag drack min kopp te, ringde dagens viktiga samtal å tog på mig mina nya glasögon som anlände igår, läste lite mail å tog bussen till willywonkan. Nu är kylen lite mer fylld. Ägg, alfalfagroddar och light-fetaost är en bra investering om man ska gå ner i vikt med den här metoden ;)

Vikt idag; 6,4 By the way. Ska ner till -4,4. I say no more ;)

2 kommentarer:

  1. Snygga glasögon. Såna bågar har jag aldrig sett förut. Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Tack Maud, dom känns bra :) Nu måste jag ju inte ha dom på mig jämt men känns ändå skönt att ha bågar man trivs i :)
    Kram, Ida

    SvaraRadera