måndag 4 maj 2009

Dieter och träning

Dagen med stort D. Eller jag vet inte haha.
Men jag har iaf bestämt mig nu. Vi gjorde en plan igår, jag å Thea. Våra extrakilon ska bort, lite mer för mig än för henne, hon har inte så många att gå ner. Jag ska iaf ner tio kilo till det här året. Tio förra året å tio i år, det är lagomt. Efter det får vi se. Efter det är det dags att boka en tid hos en ortoped och reumatolog så dom får titta på mina knän å leder å säga huruvida jag måste mer ner eller om det är bra där.
Jag började dagen idag med attkliva upp i tid. I planen för viktminsking ingår även en plan för rutiner för min del. Vardagar är det uppstigning 8.00. Så jag ver uppe som en grymtande solstråle vid åtta, lagade mig en svampomelett (2 ägg, en skvätt vatten å en stor hackad stekt champinjon+örtsalt å peppar. Mums!), läste lite psykologi och sen for jag och träna mellan 10 å 11, nu har jag precis ätit tonfisksallad med svamp och purjo till och ska ta tag i studierna igen :) Känns så himla bra!

Enligt "South Beach dieten" så ska man utesluta alla kolhydrater helt dom två första veckorna och sen får man börja med vissa kolhydrater igen. Så i minst två veckor ska man utesluta bröd, pasta, potatis etc. Körde samma diet förra våran i kombination med träning och gick ner 10 kg. av dessa 10 har jag endast gått upp 1 trots mina dåliga godisvanor under den här vintern. Så det är en diet som fungerar! Men man måste passa sig när man dietar. Man måste göra det på rätt sätt. Inte utesluta måltider eller plötsligt äta pyttelite mat. Man ska äta normalstora portioner så kroppen får den näring den behöver.

Nu, åter till studierna.

2 kommentarer:

  1. Grymtande solstråle.....tror jag har en släkting till dig i mitt hus bara lite yngre.
    Du är såååååå himmla duktig. Kämpa på. Ha en underbar dag så syns vi i morrn

    SvaraRadera
  2. Haha ja, jag tror då det jag oxå, sist så var han då ingen morgonlärka direkt ;)

    SvaraRadera