torsdag 21 maj 2009

GI-recept och bostad

Det händer inte så mycket just nu. Jag repar, pluggar (borde plugga ännu mer ändå) sover och äter typ. Träningen har legat stilla den här veckan. Har varit så mycket med skolan hit å dit så jag har helt enkelt inte ens lust med Afron :( Försöker att iaf äta någorlunda nyttigt. Har uppfunnit en underbart god macka utan bröd:

JÄTTEGOTT GI-SNACK/FRUKOSTMACKA
1 skiva kalkonbröst med paprika (finns på Willys)
Philadelfia färskost
Alfalfagroddar
2 färska champinjoner
1 rädisa
3 tunna skivor gurka
lite fetaost
några strimlor rödlök.

Lägg kalkonbröstskivan på ett fat, bred den med philadelfia ost (som om kalkonbröstskivan vore en brödskiva), skiva champinjonerna och stek dom i en liten klick smör, salta efter smak. Sprid ut den stekta svampen och rödlöken över "mackan", skiva feta ost u tunna skivor och lägg på, på med lite alfalfagroddar (bara lite grann, så att groddarna inte tar över smaken!) skiva rädisan och gurkan och lägg på lite fint :)
I tisdags var Mor här i Falun, vi var å shoppade massor till lägenheten :) Sängöverkast, hatthylla å ja, allt möjligt verkligen. Tack, jättemycket tack mor! Nu ser det ut som ett riktigt hem här!
Dessvärre verkar det som att ingen är sugen på att bo i min lägenhet bara under höstterminen så jag måste säga upp den :( Men då till nästa hem har jag ju i alla fall saker så det kan bli ett riktigt hem på en gång :D Får ju helt enkelt söka lägenheter medans jag bor nere på Visingsö, å har jag inte hittat nån tills att jag kommer hem så får jag helt säkert bo hos Johnny<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar